English Version

Lupus represent disease which emerge effect of body impenetrability system function disparity. In somebody body of there are antibody functioning to groan disease source to enter in body. its Unique, at this patient LUPUS is antibody formed in body emerge abundant. Result, antibody exactly groan healthy body organ network cell. This disparity is referred as by AUTOIMUNITAS.

Abundant antibody, can step into all network with two way of that is.

First :
This Bizzare Antibody can be direct groan body cell network, like at red corpuscle causing its cell will fall to pieces. result its patient is red corpuscle insuffiency or anaemia.

Second :
Antibody can joint forces with antigen ( vitamin of antibody forming incentive), forming tying of is so-called immured complex. and antigen Antibody merger emit a stream of with blood, until hooking in capillary vein will generate to chafe.

Generally patient LUPUS experience of symptom of like : easy husk of sandbank of effect of sunshine and also incidence of digestion trouble. Symptom generally the patient often feel weakness, abundant fatigue, fever and stiff. This symptom especially got at a period of / to active, while at a period of / to remisi ( non active) disappearing. At husk, will emerge red rash unfolding in cheek second, loo like butterfly. Is sometime referred as ( buterfly rash). But the red rash look like disk can appear in/on husk of entire/all body, uppermost and scaly seldom.

NUTRISI TIANSHI FOR LUPUS

  • Calcium Powder (1x1), improving immunity, improving common / public health;
  • Cordyceps (3x2), improving body endurance, improve;repairing kidney job;
  • Vitality (3x1), content of vitamin of E and lestin function as anti-oksidan, and improve body endurance;
  • Antilipemic Tea (1x1), tea can be useful for detox;
  • Panax Ginseng (3x2), sour content of amino esensialnya able to improve system of body impenetrability.
WITNESS of USEFULNESS of NUTRISI of PRODUCT of TIANSHI FOR LUPUS

Good Lupus, Activity Can be Normal
source : Kamal Apriansyah, Banda Acheh

Since in class 2 SMU, I only just can walk again because my joint and bone is pain. I have done / conducted medication process everywhere start from doctor till to bright people, but do not yield something. Finally my parent second decide to medicinize to disease specialist doctor in. From inspection lab result really I mengidap disease LUPUS. Suffer this I experience of have walked 4 year till I execute religious service sleepedly.

In the early month of July 2006 I is introduced by product of Tianshi and at that time I is suggested to consume Calcium I, Cordyceps And Antilipemic Tea. Before I consume product of my Tianshi often the recurrence and after consuming product of Tianshi condition of my health is normal return and nothing like feel joint pain.

My thank say to Package Rusli Stockis 104 NAD introduced product Tianshi, to date we a family use product Tianshi, thank Tianshi.


Indonesian Version

Lupus merupakan penyakit yang muncul akibat kelainan fungsi sistem kekebalan tubuh. Dalam tubuh seseorang terdapat antibodi yang berfungsi menyerang sumber penyakit yang akan masuk dalam tubuh. Uniknya, pada penderita LUPUS ini antibodi yang terbentuk dalam tubuh muncul berlebihan. Hasilnya, antibodi justru menyerang sel-sel jaringan organ tubuh yang sehat. Kelainan ini disebut AUTOIMUNITAS.

Antibodi yang berlebihan ini, bisa masuk ke seluruh jaringan dengan dua cara yaitu :

Pertama :
Antibodi aneh ini bisa langsung menyerang jaringan sel tubuh, seperti pada sel-sel darah merah yang menyebabkan selnya akan hancur. Inilah yang mengakibatkan penderitanya kekurangan sel darah merah atau anemia.

Kedua:
Antibodi bisa bergabung dengan antigen (zat perangsang pembentukan antibodi), membentuk ikatan yang disebut kompleks imun. Gabungan antibodi dan antigen mengalir bersama darah, sampai tersangkut di pembuluh darah kapiler akan menimbulkan peradangan.

Umumnya penderita LUPUS mengalami gejala seperti : kulit mudah gosong akibat sinar matahari serta timbulnya gangguan pencernaan. Gejala umumnya penderita sering merasa lemah, kelelahan yang berlebihan, demam dan pegal-pegal. Gejala ini terutama didapat pada masa aktif, sedangkan pada masa remisi (non aktif)menghilang. Pada kulit, akan muncul ruam merah yang membentang di kedua pipi, mirip kupu-kupu. Kadang disebut (buterfly rash). Namun ruam merah menyerupai cakram bisa muncul di kulit seluruh tubuh, menonjol dan kadang-kadang bersisik.

NUTRISI TIANSHI UNTUK LUPUS
  • Calcium Powder (1x1), meningkatkan imunitas, meningkatkan kesehatan umum;
  • Cordyceps (3x2), meningkatkan daya tahan tubuh, memperbaiki kerja ginjal;
  • Vitality (3x1), kandungan vitamin E dan lestin berfungsi sebagai anti-oksidan, dan meningkatkan daya tahan tubuh;
  • Antilipemic Tea (1x1), tea bisa bermanfaat untuk detox.;
  • Panax Ginseng (3x2), kandungan asam amino esensialnya mampu meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

KESAKSIAN KHASIAT NUTRISI PRODUK TIANSHI UNTUK LUPUS

Lupus Membaik, Bisa Beraktifitas Normal
Narasumber : Kamal Apriansyah, Banda Aceh


Semenjak saya kelas 2 SMU, saya hampir tidak bisa berjalan lagi karena tulang dan persendian saya sakit. Saya telah berobat kemana-mana mulai dari dokter hingga ke orang pintar, tapi tidak menghasilkan apa-apa. Akhirnya kedua orang tua saya memutuskan berobat ke dokter spesialis penyakit dalam. Dari hasil pemeriksaan lab ternyata saya mengidap penyakit LUPUS. Derita ini saya alami sudah berjalan 4 tahun hingga saya melaksanakan sholat secara tidur.

Pada awal bulan Juli 2006 saya diperkenalkan produk Tianshi dan waktu itu saya dianjurkan mengonsumsi Kalsium I, Cordyceps dan Antilipemic Tea. Sebelum saya mengkonsumsi produk Tianshi saya sering kambuh dan setelah mengonsumsi produk Tianshi kondisi kesehatan saya normal kembali dan tidak ada lagi rasa sakit persendian.

Terima kasih saya ucapkan untuk Pak Rusli Isa Stockis 104 NAD yang telah memperkenalkan produk Tianshi, sampai saat ini kami sekeluarga menggunakan produk Tianshi, terima kasih Tianshi.

0 komentar: